Z Polski

Czas letni: zmiany godziny badań atmosferycznych

 

miniatura zegar
Z soboty na niedzielę przesunęliśmy zegarki o godzinę do przodu, przechodząc na czas letni. Tym samym modyfikacji uległa godzina wykonywania wybranych pomiarów parametrów atmosferycznych.
 
Wraz ze zmianą czasu należy zmienić również godzinę, o której sa wykonywane pomiary temperatury oraz wilgotności powietrza, a także odczyty wielkość opadów. Pomiary te wykonujemy w czasie południa lokalnego, tj. około godziny 12:30 czasu letniego.
 
badaniaAtmosferyczne
 
 

 

Mieszkańcy ekomiast przyszłości [ankieta]

logoUS kolor

Jaką rolę w kształceniu nowego pokolenia mieszkańców miasta odgrywa szkoła? Zapraszamy do włączenia się we wspólne poszukiwania odpowiedzi na te pytania poprzez wypełnienie krótkiej ankiety dostępnej na http://bit.ly/AnkietaUrbanScience

Według danych ONZ w 2014 roku co druga osoba na świecie mieszkała w mieście – w 2050 roku będą to już dwie na trzy osoby (czyli 66 proc. światowej populacji). Jak godzić dynamiczny rozwój aglomeracji miejskich i rosnące potrzeby ich mieszkańców z dbałością o środowisko? Współczesna nauka dostarcza coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, które wspierają budowanie zrównoważonych miast przyszłości przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Jak rozbudzić w młodym pokoleniu zainteresowanie osiągnięciami naukowymi i zachęcić do aktywnego poszukiwania ich kreatywnego zastosowania w tworzeniu bezpiecznych, zdrowych i zrównoważonych miasta? Jaką rolę odgrywa w tym procesie szkoła? Czy zagadnienia kluczowe dla tworzenia wizerunku miast przyszłości znalazły swoje miejsce w szkolnej podstawie programowej przedmiotów matematycznych i przyrodniczych?

banerekAnkieta

Jesteś nauczycielem w szkole podstawowej, gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej zlokalizowanej w mieście? Podziel się swoim doświadczeniem, wypełniając krótką ankietę dostępną na http://bit.ly/AnkietaUrbanScience

Ankieta została przygotowana w ramach projektu „Urban Science – Integrated Learning for Smart Cities” realizowanego przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa wspólnie z pięcioma europejskimi partnerami. Głównym celem przedsięwzięcia jest podniesienie jakości nauczania przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, tak aby uczniowie mogli rozwijać swoje kluczowe kompetencje, w tym naukowe, niezbędne do aktywnego udziału w budowaniu wizerunku miast przyszłości. Projekt jest dofinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.

banerekAnkietaDol

Poszukiwania wiosny w Kwidzynie

fotkaWprowadzajacaWczoraj, 20 lutego, w siedzibie firmy International Paper Kwidzyn, po raz drugi spotkaliśmy się z nauczycielami z kwidzyńskich szkół. Tym razem na warsztatach uczyliśmy się, jak prowadzić badania biosfery. W końcu przedwiośnie to doskonały moment na rozpoczęcie obserwacji budzącej się do życia przyrody!

Mimo zimowej aury, zdecydowaliśmy się na krótkie wyjście w teren, by wspólnie dokonać podstawowych pomiarów biometrycznych drzew. Testowaliśmy również aplikację GrowApp, dzięki której zdjęcia drzewa można w prosty sposób przekształcić w interesującą animację. Nie możemy się już doczekać nadejścia wiosny – przed nami przyrodnicze warsztaty z uczniami!

logoKwidzyn

Warsztaty zorganizowano w ramach współpracy Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz firmy International Paper Kwidzyn. Głównym celem inicjatywy jest zachęcenie dzieci i młodzieży z kwidzyńskich szkół do włączenia się w badanie i monitorowanie jakości lokalnego środowiska.

Zapraszamy do galerii zdjęć z warsztatów:

Rozstrzygnięcie konkursu „Błękitny Starogard”

RozdanieNagrodPolpharma10 stycznia br. mieliśmy przyjemność wręczyć nagrody młodym fotografom z Zespołu Szkół Ekonomicznych, biorącym udział w konkursie „Błękitny Starogard”. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu relacji fotograficznej z pomiarów jakości wody w rzece Wierzycy, jakie uczniowie realizują w ramach Programu GLOBE. Warto wspomnieć, że tajniki pracy naukowca-przyrodnika młodzież odkrywała podczas październikowych warsztatów wprowadzających zorganizowanych w siedzibie firmy Polpharma (http://globe.gridw.pl/co-nowego/aktualnosci/z-polski/489-starogardzie-szkoly-rozpoczynaja-badania-jakosci-wody).

Wszystkie nadesłane prace były niezwykle ciekawe i zrealizowane z pomysłem, dlatego wybór trzech zwycięskich prac był wyjątkowo trudny. W związku z tym jury zadecydowało o przyznaniu miejsc ex aequo. Dodatkowo dwoje uczniów otrzymało wyróżnienia.

Pokonkursową wystawę prac można obecnie oglądać w Zespole Szkół Ekonomicznych. Natomiast pod koniec stycznia szansę zapoznania się z pracami będą mieli wszyscy mieszkańcy miasta. Wystawa zagości bowiem w Galerii Neptun w Starogardzie Gdańskim.

Zwycięzcom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczniom życzymy wytrwałości w prowadzeniu pomiarów nawet przy zimowej aurze :-)

logoWarsztatyPolpharma


Spotkanie zorganizowano w ramach inicjatywy „Moja rzeka” realizowanej wspólnie przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A. w ramach Partnerstwa SDGs "Razem dla Środowiska". Głównym celem inicjatywy jest zachęcenie dzieci i młodzieży ze starogardzkich szkół do włączenia się w badanie i monitorowanie jakości wody w rzece Wierzycy realizowane w ramach Programu.

Wesołych Świąt!

GRIDW e kartka 2017

Dofinansowano ze środków
Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej

w latach 2006-2014
© 1997-2024 UNEP/GRID-Warszawa
Krajowy Koordynator Programu GLOBE