SCRC ma wiele "twarzy"... Jedną z nich (można pokusić się o stwierdzenie że najważniejszą) są Globalne Badania Klimatu (Great Global Investigation of Climate - GGIC) oraz intensywne okresy pomiarowe (Intensive Observing Period - IOP).
Zachęcamy do zaangażowania się w następujące działania:
Przewodnik Nauczyciela możesz znaleźć tutaj.
Kto jest odbiorcą GGIC?
Odwiedź stronę GGIC i dowiedz się więcej!
Jest już znany termin Warsztatów zaawansowanych i doszkalających dedykowanych Modułowi C Badawczej Kampanii Klimatycznej. Będzie to 19-20 października 2012r. W warsztatach mogą uczestniczyć przeszkoleni nauczyciele Programu GLOBE. Wiecej informacji mozna znaleźć na Moduł C - Warsztaty.
Zapraszam bardzo serdecznie M.Machinko-Nagrabecka
Partnerzy, Regiony Koordynujące i Amerykańska Federalna Agencja Sponsorów mówią o niej, ze jest punktem zwrotnym dla Programu GLOBE. Mowa oczywiście o nowej stronie internetowej, która funkcjonuje od pierwszych dni lipca!
Zanim została przekazana użytkownikom, zespół techniczny Biura Programu GLOBE (The Global Program Office - GPO) wraz z partnerami z Raytheon Web Services pracowali wytrwale nad odpowiedzią na wymagania stawiane przez społeczność programu w celu zharmonizowania strony i dodania użytecznych funkcji. W końcowej fazie technicy stworzyli także forum (Community Feedback Forum), które pozwala użytkownikom na wystawianie komentarzy i sugestii. Zostało zamieszczone również użyteczne narzędzie pomagające technikom z GPO wdrażać opcje i funkcje, z jakich chciałaby korzystać społeczność GLOBE. Członkowie społeczności mogą także kontaktować się z tzw. Pomocą techniczną GLOBE (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.).
Oczywiście technicy GPO zdają sobie sprawę z konieczności utrzymania kont użytkowników i modułów szkoleniowych, dlatego na nowej stronie będę one nadal kontynuowane. Wszystkie dane ze starej strony zostaną przeniesione na nową. Proces przenoszenia danych, ze względu na ich ogromną ilość, zajął cały tydzień.
Rośliny kwitną szybciej niż przewidują modele zmian klimatycznych – taką informację opublikowało BBC w oparciu o wyniki opublikowane w magazynie Nature. Dłuższy sezon wegetacyjny oddziałuje na owady, alergeny, migracje zwierząt i może wpływać na zwiększone zapotrzebowane coraz większych ilości wody – to tylko kilka potencjalnych oddziaływań.
Możesz mieć swój udział w badaniu nad tym, jak zmieniają się sezonowe wskaźniki dotyczące klimatu, a także pogłębić swoją wiedzę o ważne relacje pomiędzy roślinami i klimatem poprzez udział w nowym projekcie SCRC – Fenologia i Klimat.
Wystarczy wykonywać obserwacje dotyczące wzrostu, kwitnięcia i przekwitania roślin oraz pomiary: temperatury powietrza, opadów, temperatury gleby, wilgotności gleby i wprowadzać je do bazy danych GLOBE.
Już teraz włącz się do badań nad sezonowymi zmianami klimatu i stań się częścią wzrastającego zainteresowania fenologią roślin i jej relacją z klimatem. Każda obserwacja jest dla nas cenną informacją!
Oto szczegóły projektu:
W celu uzyskania dalszych informacji, odwiedź stronę internetową projektu. Możesz również skontaktować się poprzez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
W tym roku, po raz pierwszy uczniowie uczestniczyli w 16-tym Spotkaniu Partnerów GLOBE. Na pierwszym Sympozjum Naukowym Uczniów GLOBE przedstawiono 12 projektów uczniowskich.
Uczniowskie sympozjum naukowe umożliwiło pedagogom z programu GLOBE zaprezentowanie sposobu w jaki uczniowie z całego świata, wykorzystują swoją wiedzę i umiejętności nabyte w ramach programu GLOBE w kwestiach środowiskowych, dotyczących ich najbliższego otoczenia. Przed uczniami otworzyły się również możliwości przedstawienia swojego projektu badawczego przed wybitnymi nauczycielami, partnerami i naukowcami, biorącymi udział w tym wydarzeniu.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom! Szczególne uznanie dla studentów i uczniów wymienionych poniżej.
I nagroda: Wpływ zmian klimatu na liczbę larw komara tygrysiego i liczbę uczniów zarażonych gorączką tropikalną w Triamudom Suksa School
Uczniowie: Pimsiri Srivarangkul oraz Pongthip Srivarangkul
Nauczyciel: Pani Thip-arpa Srivarangkul
Szkoła: Triamudom Suksa School
Bangkok, Tajlandia
II nagroda: Korelacja zmian z klimatu z zachorowaniami na malarię
Uczniowie: Kaitlin Stessney
Nauczyciel: Pan Steve Frantz
Szkoła: Roswell-Kent Middle School
Akron, Ohio, USA
III nagroda: Czy brak śniegu zimą 2011-2012 w Norwalk w Ohio spowodowany był przez zmiany klimatu?
Uczniowie: Sydney Hughes, Olivia Schaffer
Nauczyciel: Pani Marcy Burns
Szkoła: Main Street School
Norwalk, Ohio, USA
Obecność uczniów podczas sympozjum była bardzo miłym dodatkiem do naszego spotkania i z pewnością na stałe zagości w programie. Warto już teraz pomyśleć o przyszłym roku.
Zdjęcia z Sympozjum mozna obejrzeć na Facebook-owym profilu Programu GLOBE.
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w latach 2006-2014 |
© 1997-2024 UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE |
|