Globowcom, Przyjaciołom, Współpracownikom,
wszyskiego najlepszego z okazji Świąt życzy
Koordynator
M.Machinko-Nagrabecka
Każdego roku 22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody (World Water Day). Z tej okazji na całym świecie odbywają się liczne prezentacje, konferencje i imprezy propagujące działania na rzecz ochrony zasobów wodnych i zwiększenia wiedzy społeczeństw na temat znaczenia tego zagadnienia dla życia miliardów ludzi na Ziemi. W tym roku mija 20 lat od pierwszego Światowego Dnia Wody.
Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego z tej okazji przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa filmu, aby dowiedzieć się więcej o obchodach Światowego Dnia Wody, podstawowych problemach z dostępem do wody oraz o działaniach podejmowanych, by tym problemom przeciwdziałać.
Zachęcamy uczniów szkół podstawowych i gimnazjów do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie przedmiotowym Panda. W ramach konkursu przygotowano testy z wielu przedmiotów takich, jak: język polski, język angielski, język niemiecki, historia, a także z tych, które najbardziej zainteresować mogą globowców, czyli: matematyka, chemia, fizyka, przyroda, biologia, geografia.
Polecamy!
Więcej informacji znajdziecie na stronie:http://www.edi.edu.pl/panda
Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE serdecznie zaprasza na XI Ogólnopolską Konferencję Nauczycieli połączoną z Warsztatami Doszkalającymi pt. Badanie zapylenia atmosfery, w dniach 9-11 marca 2013 roku w Warszawie (mapka, zdjęcie). Konferencja i warsztaty organizowane są dzięki dofinansowaniu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pierwszy dzień Konferencji, 9.03.2013r. sesja przedobiadowa (do ok.14.00), otwarty jest dla szerokiego grona nauczycieli, zainteresowanych nowoczesną, aktywną edukacją w ramach przedmiotów przyrodniczych. Zapraszamy!
Dla nauczycieli Programu GLOBE przygotowalismy dodatkowe atrakcje. Liczymy na udział przedstawicieli wszystkich szkół GLOBE. W spotkaniu może brać udział dowolna liczba nauczycieli ze szkoły. Gorąca prośba do Dyrektora szkoły – konferencja jest bardzo istotnym elementem realizacji Programu w Polsce, w związku z tym prosimy o wydelegowanie przynajmniej jednego nauczyciela z każdej szkoły Programu GLOBE. Uczestnictwo nauczyciela jest także punktowane w rankingu na GLOBE GAMES 2013.
Nauczyciele Programu GLOBE
Nauczyciele "nieglobowi"
Prosimy również o zarejestrowanie się na portalu Amerykańskim http://www.globe.gov/events/workshops
Moduł B. Badanie zapylenia atmosfery
Dodatkowe działania edukacyjne, będące rozszerzeniem formuły Programu GLOBE, zaprojektowane w Polsce na lata 2012-2014 wpisują się znakomicie w GLOBE Student Climate Research Campaign (SCRC), akcję prowadzoną na skalę międzynarodową. SCRC to działanie ogłoszone przez Dyrektora GLOBE w 2010 roku. SCRC ma na celu zaangażowanie uczniów z całego świata w badania lokalnego środowiska przyrodniczego i koncentruje się na zwiększeniu wiedzy uczniów nt. klimatu. Kampania rozpoczęła się we wrześniu 2011 roku. W Polsce, na bazie protokółów i doświadczeń Programu GLOBE, proponujemy we współpracy z naukowcami rozszerzenie dotychczasowych badań uczniów w ramach trzech modułów. Dwa rozpoczęły się w 2012 roku. Teraz zaczynamy działania w ramach trzeciego modułu - Badania zapylenia atmosfery opartego na prowadzonych w ramach Programu GLOBE badaniach atmosfery.
Uczniowie szkół, które przystąpią do projektu będą mogli aktywnie włączyć się w badania naukowe dotyczące problematyki aerozolu atmosferycznego.
Pomiary prowadzone przez uczniów wykonywane będą przy pomocy prostego fotometru słonecznego, pirometrów i luksomierzy wypożyczonych szkole na czas trwania projektu oraz przy zastosowaniu sprzętu pomiarowego do badan atmosfery, który szkoła posiada i w oparciu o rozbudowane protokóły GLOBE. Uczniowie będą wykonywali pomiary podstawowych parametrów meteorologicznych: temperatura i wilgotność powietrza, ciśnienie atmosferyczne oraz prowadzili obserwacje rodzajów chmur oraz stopnia zachmurzenia, koloru nieboskłonu oraz szacowali widzialność. Wyniki pomiarów będą przesyłana za pośrednictwem strony internetowej do naukowców z Instytutu Geofizyki Wydziału Fizyki UW
Pragniemy przybliżyć naukę i prawdziwe badania naukowe do społeczeństwa i rozbudzić w młodych uczestnikach projektu drzemiący potencjał i cechy odkrywcy. Uczniowie i nauczyciele bioracy udział w Module B Badawczej Kampanii Klimatycznej Programu GLOBE będą mieli możliwość uczestniczenia w ciekawych zajęciach poszerzających wiedzę szkolną. Będą nie tylko prowadzili pomiary ale również pogłębiali swoją wiedzę z zakresu procesów fizycznych i chemicznych z udziałem aerozoli oraz procesów klimatycznych. W zamian naukowcy oczekiwać będą pomocy w prowadzeniu monitoringu środowiska naturalnego, który pomoże im rozszerzyć i uzupełnić prowadzone przez nich badania.
Zachęcamy szkoły, nauczycieli i uczniów globowych do udziału w konkursie wideo organizowanym przez GLOBE. Wystarczy przygotować krótki (maksymalnie 2-minutowy) film dotyczący tego, co robicie w swojej szkole na rzecz Programu GLOBE i co dzięki temu zyskujecie wy, wasze domy oraz społeczności lokalne.
Nie przegapcie okazji podzielenia się swoimi dokonaniami. To ostatnia chwila, aby podjąć to wyzwanie, gdyż termin nadsyłania filmów upływa 8 marca br.
Wśród nadesłanych prac zostaną wyprane po trzy najlepsze filmy z każdego regionu oraz jedna najlepsza praca spośród wszystkich nadesłanych. Oprócz przyznanych nagród zwycięskie filmy zostaną zaprezentowanie na stronie internetowej programu GLOBE i na portalach społecznościowych, podczas obchodów Światowego Dnia Ziemi (22 kwietnia).
Zapraszamy do udziału!!!
Szczegóły konkursu tutaj
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w latach 2006-2014 |
© 1997-2024 UNEP/GRID-Warszawa Krajowy Koordynator Programu GLOBE |
|