Globe Games

GLOBE Games 2013

Informacja Prasowa o GLOBE Games 2013

 Z ostatniej chwili!!

  • (31.05) autokar z Warszawy, zabierajacy szkoły warszawskie (+Sochaczew i Józefów) do Darłowa będzie odjezdżał z parkingu na przeciw Kinoteki, dn. 8.06.2013 o godz. 10.00. Podstawienie autokaru o 9.30.
  • (31.05) Drugi autokar, zabierający szkoły dojeżdżające do Warszaway z całej Polski zgodnie z planem odjedzie o godz. 11.00 z parkingu na przeciw Kinoteki, dn. 8.06.2013 a będzie podstawiony o godz. 10.00.
  • Prosimy wszystkich nauczycieli o podanie godzin przyjazdu - do Darłówka i Warszawy (w przypadku korzystających z autokaru z Warszawy). Jak również środka transportu w przypadku samodzielnego dojazdu do Darłówka. Jedna szkoła, w Stalowej Woli podała w karcie zgłoszenia kierowcę. Czyli będziemy mieli tylko jeden autokar poza warszawskimi. Nie ma możliwości parkowania dodatkowych pojazdów bez wczesniejszego uzgodnienia ani miejsc noclegowych dla dodatkowej osoby dorosłej (np. kierowca).
  • Konkurs pod patronatem Starostwa Powiatowego w Sławnie na hasło promocyjne. Karty w formacie .doc (wersja numeryczna) powinny być przesłane drogą elektroniczną jako załącznik na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do dnia 31.05.2013 do godz. 12.00. przedłużamy do 3.06.2013
  • Wpłata za imprezy dodatkowe powinna wpłynąc razem z innymi wpłatami do 22.05. I. Nie ma mozliwości wpłaty na miejscu ani wycofania sie (21.05 składamy zamówienie)
  • Na niektórych zgłoszeniach nie ma danych do faktury na formularzach bezpłatnych. (opłaty rejestracyjne, transport i dodatkowe). Wystawiana jest łaczna faktura na wszystkie wpłaty pt Udział w warszatatch GLOBE Games 2013.
  • Prosimy szkoły, kóre mają wypożyczony sprzęt (pirometry i luksomierze) o przywiezienie go na GG2013 do Darłowka. Szkoły warszawskie, oraz z Józefowa, prosimy o dostarczenie tego sprzetu do 1 czerwca 2013 na ul Sobieszyńką 8.

Zaproszenie

Wzorem lat poprzednich Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa przy dofinansowaniu NFOŚiGW organizuje spotkanie uczniów szkół biorących udział w Programie GLOBE. Seminarium dla uczniów Programu GLOBE, odbędzie się w dniach 8-11 czerwca 2013 roku w Darłówku. Pomoc zaoferowała szkoła: Zespół Szkół Morskich w Darłowie. Nasze spotkanie będzie miało charakter warsztatów terenowych (GLOBE GAMES). Planujemy całodniowe, piesze wycieczki po terenie (10-12 km/dzień). Zajęcia prowadzone będą przy udziale nauczycieli uczestniczących w Programie GLOBE, oraz merytorycznym wsparciu członków Rady Naukowej Programu GLOBE. Uczestnicy zostaną podzieleni na 12-18 osobowe patrole. Zakwaterowanie i rejestracja od godz. 16.00 w Ośrodku Skalnik w Darłówku. Rozpoczynamy kolacją 8 czerwca. Zakończenie spotkania przed obiadem w dniu 11.06.2013 r. Noclegi i wyżywienie w ośrodku SKALNIK MARINA, Darłówko, ul. Józefa Conrada 83 a", położonym około 100 m od morza. Ogrodzony teren zajmuje około 1 ha powierzchni. Pokoje wieloosobowe (6-7). Węzły sanitarne na korytarzach. Pokoje dla kadry mniejsze z umywalkami. Bez ogrzewania. W spotkaniu mogą wziąć udział uczniowie, którzy ukończyli 12 lat.

Seminarium dla uczniów jest formą wyróżnienia najaktywniejszych. Dlatego zapraszamy na spotkanie przedstawicieli tych szkół, które są aktywne i mają już określony dorobek w ramach Programu. W tym roku ze wzgledu na zmiany na Portalu amerykańskim Programu bezpłatne miejsca na imprezę przydzielone zostały zgodnie z nowymi kryteriami ogłoszonymi podczas konferencji nauczycieli w marcu 2013 roku. W miarę wolnych miejsc o płatne miejsca mogą również ubiegać się szkoły, które nie spełniły warunków kwalifikacji. (opis GLOBE GAMES 2013, który dostali dyrektorzy szkół na Konferencji 19.04.2013r.)

Uczestnicy

  • (Aktualizacja 31.05) Ostateczna lista uczestników
  • (Aktualizacja 13.05) Lista przyznanych miejsc płatnych i bezpłatnych
  • (Aktualnizcja 25.04) Lista przyznanych miejsc płatnych i bezpłatnych po zmianach (25.04). Zwiekszyliśmy liczbę miejsc na szkołe. Po rozmowie telefonicznej z Ośrodkiem obiecano nam dodatkowe miejsca. Proszę o potwierdzenie znajdującej się w tabeli ilości do 29.04. do godz. 16.00 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.. Do 1.05 nastąpi rezerwacja przez organizatora miejsc w ośrodku i autokarze. W razie niejasności prosimy o kontakt telefoniczny 22 8406664 w.106.
  • (Aktualizacja 24.04) Lista przyznanych miejsc płatnych i bezpłatnych prosimy o potwierdzenie udziału. Przyznane miejsca należy traktować jako łączne dla uczniów + nauczycieli! Nie są przewidziane dodatkowe miejsca dla kierowców. - W tym roku mamy rekordową liczbę chętnych szkół do udziału w GG2013. Jak wiadomo liczba miejsc jest ograniczona więc trzeba niestety przyjąć jakieś zasady zmniejszenia liczby uczestników. Liczba przyznanych 3 miejsc bezpłatnych jest niezmienna. Zmianie ulega jedynie liczba przydzielonych miejsc płatnych (często niższa niż oczekiwania uwiecznione na liście wypełnianej podczas Konferencji Dyrektorów). Została przyjęta pewna zasada.:1. Maksymalna liczba osób ze szkoły to 1 nauczyciel + 4 uczniów.2. Maksymalna liczba przydzielonych miejsc płatnych to 2, w przypadku gdy szkoła nie ma miejsc bezpłatnych 3 a w przypadku szkół podstawowych również 3. Ok. 7.05 będziemy oglądać ośrodek w Darłówku. Jeśli okaże się, że istnieje możliwość dodatkowych miejsc lub któraś ze szkól zrezygnuje, dodatkowe miejsca zostaną ogłoszone i rozdzielone pomiędzy szkoły, które zamierzały przywieźć większą liczbę uczniów. Prosimy śledzić informacje na portalu www.globe.gridw.pl.

Konieczne jest wypełnienie kart zgłoszenia i wysłanie do koordynatora (wersja MSOffice e-mailem i faksem z podpisami) do 16.05.2013 roku do godz. 12.00. Jedynie zgłoszenie imienne nadesłane do 16.05.2013 (i dokonanie koniecznych wpłat do 22.05 równiez za imprezy dodatkowe) zapewniają uczestnictwo w imprezie. 16.05.2013 niewykorzystane miejsca zostaną udostępnione innym szkołom.

Koszty uczestnictwa 

  • Koszty zakwaterowania i wyżywienia 190 zł/os. (aktywne szkoły uzyskują dofinansowanie dla 3 osób lub w miarę wolnych miejsc więcej osób)
  • 20 zł opłata rejestracyjna (dla wszystkich uczestników - dopłata do czapeczek, koszulek, ubezpieczenie, bilety wstępu, transporty na miejscu, ...)

Dojazd - Dojazd uczestników odbywa się na własny koszt. Zostanie zorganizowany autokar z Warszawy, wyjazd 8.06 ok. godz. 11.00 wracający 11.06. Koszt przejazdu w obie strony 110 zł/os. Będzie wystawiona faktura pod tytułem Udział w warsztatach GLOBE GAMES 2013. Nie ma możliwości wystawienie osobnej faktury na transport. Zgłoszenia na autokar były przyjmowane podczas Konferencji Dyrektorów 19.04.2013. Autokary bedą podstawione 8.06 o godzinie 10.00 na parkingu przy PKiN na przeciwko Kinoteki. Planujemy odjazd autokaów o godzinie 11.00. Jesli wszyscy uczestnicy dojadą wcześniej do Warszawy autokary wyruszą wcześniej.

(31.05) 8.06 z parkingu na przeciw Kinoteki (PKiN) jadą 2 autokary.

  • Uczestnicy z Warszawy wyjazd autokaru o godz. 10.00. - lista
  • uczestnicy z poza Warszawy wyjazd autokaru o godz 11.00 - lista

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.)">13.05 Lista na autokar z Warszawy

23.05 Lsta na autokar - nieaktulne

Mapy: trasa 9.06 ok 8 km (trasa 1), trasa 10.06 ok 8 km (trasa 2)

Dodatkowe imprezy (opcjonalne - zgłoszenie w karcie płatne do 22.05)

  • w dniu 9.06 w godzinach wieczornych Park Wodny "JAN" (1 godzina). Opłata dodatkowa 10 zł (uczeń i nauczyciel). Zgoda rodziców.
  • w dniu 11.06 w godzinach 9.00-11.00. Wycieczka statkiem po morzu (40 min). Opłata dodatkowa 15zł/os. (uczeń i nauczyciel)

Ekwipunek - Wielogodzinne zajęcia będą odbywały się w terenie. Nauczyciele i uczniowie będą chodzić po trasach, około 10 km. Konieczne jest zabranie odpowiedniego ekwipunku: ciepłe ubranie, wygodne sportowe buty, nakrycie głowy od słońca i deszczu, okulary przeciwsłoneczne, okrycie przeciwdeszczowe, mały plecak, plaster, bandaż, krem przeciwsłoneczny, środek przeciw owadom. Podstawowy ekwipunek będzie konieczny podczas wędrówki. To czego nie założymy na siebie musi zmieścić się w plecaku. Najlepiej ubierać się „na cebulkę".

  • Ponieważ ośrodek nie jest ogrzewany na wszelki wypadek należy zaopatrzyć się w dresy do spania.

Konkursy
1. Konkurs pod patronatem Starostwa Powiatowego w Sławnie na hasło promocyjne zachęcające do odpoczynku w Powiecie Sławieńskim gdzie odnajdziemy piaszczyste plaże, rozległe równiny, lesiste wzgórza, zielone łąki, pełne ryb jeziora oraz rzeki - Wieprzę i Grabową. Powiat Sławieński znany jest też z czystego powietrza pełnego jodu pt. Walory ekologiczne i czyste powietrze pełne jodu w Powiecie Sławieńskim.

  • Regulamin konkursu
  • Karta - Karty w formacie .doc (wersja numeryczna) powinny być przesłane drogą elektroniczną jako załącznik na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do dnia 31.05.2013 do godz. 12.00. Istotna jest kompletność wypełnienia karty (2 strony).

W konkursie mogą brać udział tylko uczniowie przyjeżdżający na GLOBE GAMES 2013. Ogłoszenie zwycięzców konkursu nastąpi w dniu 10.06 podczas zakończenia GG2013.
2. Konkurs Najaktywniejszy uczeń w patrolu, 1 uczeń z grupy wybierany przez uczniów
3. Konkurs główny - najlepszy, zwycięski patrol dla każdego z 3 poziomów szkolnych

Uwaga! Przypominamy nauczycielom o obowiązkach kierownika wycieczki, kartach wycieczki, regulaminach, ubezpieczeniu uczniów i zgodach od rodziców (kserokopie do wglądu podczas GLOBE GAMES). Pamiętajmy o zasadach bezpieczeństwa.
Przykładowe dokumenty (wkrótce)

  • karta wycieczki (pdf)
  • OBOWIĄZKI KIEROWNIKA WYCIECZKI (pdf)
  • Regulamin wycieczki (pdf)
  • Zgoda Rodziców/Opiekunów (pdf)

Po Globe Games 2012

W spotkaniu uczestniczyło 219 osób w tym:
• nauczyciele i uczniowie,
• wykładowcy (przedstawiciele Rady Programowej GLOBE, pracownicy UNEP/GRID-Warszawa, trenerzy Programu GLOBE, pracownicy firmy EKOWIK, wolontariusze),
• kierowcy,
• oraz goście (przedstawiciele szkoły w Darłowie – w charakterze obserwatorów, przedstawiciel Nadmorskiego Parku Krajobrazowego).

Uczestnicy podzieleni zostali na 10 grup ćwiczeniowych. Praca grupy na stanowisku trwała od 15-30 min. Podczas GLOBE GAMES 2012 zostały wykorzystane różnorodne sposoby prezentacji: wykłady, zajęcia terenowe, wycieczki, zajęcia w muzeum, konkursy, prezentacje multimedialne, praca z GPS i sprzętem pomiarowym.
Zajęcia terenowe prowadzone były na trasach:
• Trasa I 3.06 trasa nadmorska – ok. 7 km trasy pieszej,
• Trasa II 4.06 trasa nadrzeczna, dedykowana Modułowi A BKK – ok. 7 km trasy pieszej

Dzień 2.06.2012 roku (zdjęcia)
Od rana trwały prace organizacyjne: rozwieszenie programów zajęć i plakatów, oznakowanie miejsc noclegowych, inwentaryzacja stanowisk pomiarowych, rejestracja i zakwaterowanie przyjeżdżających uczestników. W pracach organizacyjnych uczestniczyli młodzież i nauczyciele ze szkół wspomagających – Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gdańsku oraz Zespołu Szkół nr 2 w Koszalinie. Po kolacji odbyły się wykłady wprowadzające z udziałem Koordynatora i przedstawicielami Rady Programowej GLOBE.
W dniu 3.06.2012 roku trasa wynosiła ok. 7 km (zdjęcia). Przygotowane zostało 17 stanowisk badawczych oznakowanych w terenie literami alfabetu A-R. Stanowiska, których dokładne położenie określone zostało wcześniej przy pomocy GPS przedstawione były na podkładzie mapy, którą uczestnicy otrzymali w punkcie startu. Zadaniem grupy było zgłoszenie się w wyznaczonej kolejności na stanowisku i wykonanie zadań.
W dniu 4.06.2012 roku trasa wynosiła ok. 7 km (zdjęcia). Przygotowane zostało 18 stanowisk badawczych oznakowanych w terenie literami alfabetu A-O. Po śniadaniu uczestnicy otrzymali materiały ćwiczeniowe: formularze (karty pracy) i foliowane mapy trasy, pomoce dydaktyczne.

Kto był najlepszy? (wkrótce)

Już wkrótce zdjęcia.

Dziękuję wszystkim za aktywny udział Krajowy Koordynator M.Machinko-Nagrabecka

Polskie GLOBE Games 2012

W tym roku Polskie GLOBE Games odbędą się w dniach 2-5 czerwca 2012 roku w Jastrzębiej Górze. W spotkaniu uczestniczyć bedzie około 200 osób. Współorganizatorem GLOBE Games 2012 jest Zespół Szkół Inżynierii Środowiska Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gdańsku.

Podczas XII konferencji Dyrektorów szkół Programu GLOBE został ogłoszony ranking szkół i przydział bezpłatnych miejsc. Dyrektorzy wpisywali szkoły na wstepną listę uczestników. Do 27.04.2012 roku na postalu Programu GLOBE zostanie udostepniony formularz zgłoszeniowy i lista, który należy wypełnić i wysłać do 10.05.2012 r. Dodatkowe miejsca nalezy ustalać telefonicznie z Koordynatorem (wiecej na starej stronie).

Podkategorie

Dofinansowano ze środków
Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej

w latach 2006-2014
© 1997-2024 UNEP/GRID-Warszawa
Krajowy Koordynator Programu GLOBE