2018 International Virtual Science Symposium (IVSS)

Udział w sympozjum daje uczniom możliwość podzielenia się swoją fascynacją nauką z badaczami z całego świata. Może dzięki Wam uda się lepiej zrozumieć zachodzące w środowisku procesy? Pokażcie, czego nauczyliście się dzięki udziałowi w Programie GLOBE!

Co to jest International Virtual Science Symposium (IVSS)?

  • W ramach IVSS uczniowie przedstawiają zrealizowane przez siebie projekty badawcze w formie opisowej oraz wizualnej.
  • Prezentacje wgrywane są przez specjalny formularz na międzynarodową stronę Programu GLOBE.
  • Projekty są oceniane przez międzynarodowe grono ekspertów, a najlepsze 4 zespoły nagradzane. W tym roku jedną z nagród jest udział w GLOBE Learning Expedition w Irlandii!
  • IVSS odbywa się całkowicie w trybie online.
  • Oficjalnym językiem IVSS jest język angielski.
  • Wydarzenie przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży w każdym wieku w podziale na 4 grupy wiekowe (do 8 lat; 8-11 lat; 11-14 lat; pow. 14 lat).

Harmonogram

  • 25 października 2017 odbyło się webinarium informacyjne poprowadzone przez dr Julie Malmberg. Zobacz film lub prezentację i dowiedz się wszystkiego na temat przygotowania i zgłoszenia projektów do nadchodzącej edycji IVSS oraz kryteria ich oceny i przyznawania odznak.
  • od 1 stycznia do 1 marca 2018 - składanie prac konkursowych poprzez narzędzie online dostępne na dedykowanej podstronie IVSS
  • 18-24 marca 2018 - ocena prac przez grono ekspertów
  • 6 kwietnia 2018 - publikacja wyników i przyznanie odznak, relacja on-line z ogłoszenia wyników

 

Szukacie inspiracji i pomysłów na projekty? Zobaczcie projekty zgłoszone w ubiegłym roku.

Poniżej znajdziecie wskazówki dotyczące przygotowania projektu badawczego, kryteriów oceny, informacje o nagrodach, jakie czekają na uczestników IVSS oraz obsłudze narzędzia do wgrywania projektów. Aby ułatwić wam poruszanie się po oficjalnie stronie IVSS, wszystkie informacje zamieściliśmy po polsku oraz w oryginalnej wersji językowej, czyli po angielsku.

 

Udział w sympozjum daje uczniom możliwość podzielenia się swoją fascynacją nauką z badaczami z całego świata. Może dzięki Wam uda się lepiej zrozumieć zachodzące w środowisku procesy? Pokażcie, czego nauczyliście się dzięki udziałowi w Programie GLOBE!

Co to jest International Virtual Science Symposium (IVSS)?

  • W ramach IVSS uczniowie przedstawiają zrealizowane przez siebie projekty badawcze w formie opisowej oraz wizualnej.
  • Prezentacje wgrywane są przez specjalny formularz na międzynarodową stronę Programu GLOBE.
  • Projekty są oceniane przez międzynarodowe grono ekspertów, a najlepsze 4 zespoły nagradzane. W tym roku jedną z nagród jest udział w GLOBE Learning Expedition w Irlandii!
  • IVSS odbywa się całkowicie w trybie online.
  • Oficjalnym językiem IVSS jest język angielski.
  • Wydarzenie przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży w każdym wieku w podziale na 4 grupy wiekowe (do 8 lat; 8-11 lat; 11-14 lat; pow. 14 lat).

Harmonogram

  • 25 października 2017 odbyło się webinarium informacyjne poprowadzone przez dr Julie Malmberg. Zobacz film lub prezentację i dowiedz się wszystkiego na temat przygotowania i zgłoszenia projektów do nadchodzącej edycji IVSS oraz kryteria ich oceny i przyznawania odznak.
  • od 1 stycznia do 1 marca 2018 - składanie prac konkursowych poprzez narzędzie online dostępne na dedykowanej podstronie IVSS
  • 18-24 marca 2018 - ocena prac przez grono ekspertów
  • 6 kwietnia 2018 - publikacja wyników i przyznanie odznak, relacja on-line z ogłoszenia wyników

 

Szukacie inspiracji i pomysłów na projekty? Zobaczcie projekty zgłoszone w ubiegłym roku.

Poniżej znajdziecie wskazówki dotyczące przygotowania projektu badawczego, kryteriów oceny, informacje o nagrodach, jakie czekają na uczestników IVSS oraz obsłudze narzędzia do wgrywania projektów. Aby ułatwić wam poruszanie się po oficjalnie stronie IVSS, wszystkie informacje zamieściliśmy po polsku oraz w oryginalnej wersji językowej, czyli po angielsku.

 

Jak przygotować projekt badawczy?

Każdy projekt uczniowski powinien zawierać wymienione poniżej elementy. Po upewnieniu się, że wasz projekt zawiera wszystkie z nich, prześlijcie go za pomocą narzędzia do przesyłania raportów na Wirtualne Sympozjum Naukowe.

  1. Abstrakt lub podsumowanie.  Krótkie streszczenie/zarys waszej pracy badawczej (do 200 słów)
    (Abstract or Summary
    : A 200 word or less description of the research project.)
  2. Raport badawczy. Raport z prowadzonych badań w formacie .PDF lub .DOCX/.DOC. Możecie złożyć projekt w wersji angielskiej lub w wersji dwujęzycznej (polsko-angielskiej). W takim przypadku  upewnijcie się, że dwujęzyczny projekt składacie jako JEDEN dokument. Sposób przygotowania raportu badawczego opisano w zakładce Kryteria oceny.
    (Research Report: The complete research report as .PDF or .DOCX/.DOC. If including more than one language, make sure the report is just one file. Elements of the Research Report are described in the rubrics.)
  3. Zasady przyznawania odznak. Jeżeli uważacie, że wasza praca zasługuje na odznaki (możecie wybrać do 3), załączcie krótkie uzasadnienie.
    (Badge Description
    : For any of the optional badges (you may select up to three), include a short summary of how each badge has been completed.)
  4. Prezentacja wyników projektu. Wyniki mogą zostać zaprezentowane w formie filmu, posteru lub prezentacji PowerPoint. Jeżeli zdecydujecie się na przedstawienie wyników w formie filmu, prosimy o przesłanie linków do materiałów wideo udostępnionych na dedykowanych witrynach (YouTube, Vimeo, TeacherTube itd.). Filmy powinny trwać nie więcej niż 10 minut. Niezależnie od wybranej formy prezentacji waszym zadaniem jest pokazanie wyników badań, jakie prowadziliście
    (Presentation: Either the link to an uploaded video hosted on an online video sharing site (YouTube, Vimeo, TeacherTube, etc) or the presentation poster.  Please do not upload the actual video, just the video link! Whether presented as a video, a narrated PowerPoint, or as a poster, the presentation should describe the student research. Videos should be 10 minutes or less.)
  5. Miniatura: zdjęcie do wyświetlenia na stronie, na której będzie opublikowana wasz raport.
    (Thumbnail Image
    : An image to be displayed with the student report.)
  6. Zgoda na publikowanie wizerunku. Każda osoba pojawiająca się na zdjęciach lub filmach wykorzystanych w waszej pracy musi wyrazić zgodę na publikację wizerunku. Wypełnione formularze należy przesłać w jednym pliku.
    (Photo Release Forms
    : All individuals who appear in photos or video must send in a photo release. Save all the photo releases into one file.)
  7. Dodatkowo - dla uczniów planujących uczestnictwo w GLOBE Learning Expedition (GLE) w Killarney (Irlandia). Wybierzcie temat, który najbardziej odpowiada prowadzonym przez was badaniom:
  • Rozwiązania problemów środowiska
  • Rozwijanie poczucia przestrzeni: Związki między obserwacjami i pomiarami różnych stref Ziemi
  • GLOBE i nowe technologie
    (Optional: GLOBE Learning Expedition (GLE) Theme:: For students planning on attending the GLE in Killarney, Ireland, select which theme is the closest fit for your research project.
    • Environmental Problems and Solutions
    • Developing a Sense of Place: Connections between Observations and Measurements across
      Spheres
    • New Technologies and GLOBE)

 

Ocena prac (Scoring)

Szczegółowe informacje dotyczące sposobu oceniania poszczególnych elementów pracy znajdują się w zakładce Kryteria oceny. Każdy ze zgłoszonych projektów zostanie oceniony przez jury składające się z sędziów GLOBE International STEM Professionals Network. (Information about scoring is provided on the Rubrics page. All projects will be scored by a team of judges from the GLOBE International STEM Professionals Network.)

Każdy projekt uczniowski może otrzymać wirtualną odznakę. Wyróżnione projekty mogą otrzymać od jednej do czterech gwiazdek. Cztery gwiazdki zostaną przyznane najlepszym projektom.  Ponadto uczniowie mają możliwość otrzymania do trzech dodatkowych odznak (za współpracę, wpływ na społeczność, współpracę ze specjalistą STEM, rozwiązanie inżynierskie, pracę w STEM i współpracę z innymi szkołami). (Every student project will receive a virtual Student Research Badge. Scored projects will receive between one and four stars on the Student Research Badge, with a 4-star research badge representing superior projects. Additionally, students have the option to complete up to three additional badges including collaboration, community impact, connection to a STEM professional, engineering solution, exploring STEM careers, and interscholastic connection.)

Jeżeli projekt nie będzie przygotowany w języku angielskim, zostanie zaprezentowany podczas wirtualnego sympozjum, ale nie zostanie oceniony przez jury. Tylko projekty przygotowane po angielsku będą mogły być oceniane przez sędziów. Zachęcamy jednak do składania prac w wersji dwujęzycznej (jako jeden dokument). (Please note that if students choose to submit a report in a language that is not English, it will be shared with the community via the Virtual Science Symposium webpages, but it will not be scored. Only reports in English will be scored by the team of judges. However, students are encouraged to submit their reports in English and their first language (as one document).

 

Nagrody (Awards)

Wszyscy uczniowie, którzy złożą swój projekt otrzymają wirtualne odznaki uczniowskie i do trzech dodatkowych odznak (z sześciu do wyboru). Odznaki mogą być wyświetlane na stronach profilu szkolnego GLOBE, udostępniane za pośrednictwem mediów społecznościowych lub wydrukowane i przekazane uczniom. (All students who submit a project will receive a virtual Student Research Badge and up to three additional badges (out of six choices total). These badges can be displayed on GLOBE School Profile Pages, shared via Social Media, or printed out and shared with the students.)

Uczniowie odznaczeni czterema gwiazdkami i przynajmniej dwoma dodatkowymi odznakami (z sześciu) będą mieli szansę na wygranie sfinansowania ich uczestnictwa w wyprawie uczniowskiej GLOBE 2018 w Killarney w Irlandii. Wyniki zostaną ogłoszone 6 kwietnia 2018 r. (Students who earn a 4-star Student Research Badge AND at least two additional badges (from the optional six badges) will be eligible for a chance in the drawing.  The student projects selected in the drawing, which will be announced on 06 April 2018, will be eligible for funds to help offset the costs of attending the 2018 GLOBE Learning Expedition in Killarney, Ireland.)
 
Podczas 2018 GLOBE International Virtual Science Fair wśród wszystkich uczniów spełniających warunki, zostaną rozlosowane nagrody. Wartość nagród (Awards will be will be presented, by drawing, from among all eligible projects entered in the 2018 GLOBE International Virtual Science Fair. The monetary value of the awards is as follows):

  • dwie nagrody w wysokości $2,000 dla projektów międzynarodowych (for international projects ($2,000 per project awarded to 2 projects)
  • dwie nagrody w wysokości $2,000 dla projektów amerykańskich (for US projects ($2,000 per project awarded to 2 projects)

Aby móc wziąć udział w losowaniu nagród uczeń musi zdobyć cztery gwiazdki i przynajmniej dwie dodatkowe odznaki. (To summarize, in order to be eligible for the drawing, students must earn a 4-star research badge and at least two additional badges.)

Przesyłanie raportów (Uploading Reports)

Raporty można przesyłać od stycznia do 1 marca 2018 r. W tym czasie zostanie uruchomione narzędzie do przesyłania raportów. Aby przesłać raport, wybierz "Upload Your Research Report". Zaznacz "International Virtual Science Symposium" i wybierz do trzech odznak. Ponadto, jeżeli planujesz udział w 2018 GLOBE Learning Expedition w Killarney zaznacz, który z tematów najlepiej pasuje do twojego projektu. (Student reports are accepted from January 2018 until 01 March 2018 (the upload tool will be available then!). Click on the "Upload Your Research Report" button above to add your report. Make sure to select "International Virtual Science Symposium" as the type of report and to select up to three optional badges. Also, if you plan to participate in the 2018 GLOBE Learning Expedition (GLE) in Killarney, Ireland, please indicate which theme best fits your project.                                                                                                                                                        

Dofinansowano ze środków
Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej

w latach 2006-2014
© 1997-2018 UNEP/GRID-Warszawa
Krajowy Koordynator Programu GLOBE